LifeT!Lt

LifeT!lt

Az emberek gyengék, mert egy idő után beleszarnak az életbe. Már megvan a csaj már megvan a csávó, és akkor már lehet úgy kinézni mint egy rakás szar. Csajoknál ez duplán sőt triplán igaz. Úgy érzik elhanyagolhatják magukat. Hát tévedés kedveseim, ezek ágyazzák meg a fasza kis megcsalásokat meg szakításokat nem mellesleg a szexuális élet csökkenését. Be lehet tolni azt a tiramisut, de utána nem kell sírni 36 évesen kutyák között hogy hol rontottam el... bence@lifetilt.hu

Photobucket

Facebook

storekaki.jpg

Utolsó komment

  • Christopher Haga: Sokan itt azt vélik hogy most Zyzz agyon ajnározásától van szó, pedig csak egy "riporter" tisztelg... (2016.12.23. 02:13) A Shreddedshian legenda
  • Letícia Mezriczky: Jó kis írás, de nem szavazok az LMP-re (2016.02.11. 11:30) Testalkat edzéstervek nőknek
  • phaszfej: @futbol: Nagyon jó ötlet! (2016.02.05. 06:00) Energiavámpírok
  • SadieThe Wise: www.scribd.com/doc/132235180/Kimelo-Edzes-Nagy-Tulsulyra#scribd Valaki árulja az egyik programot :) (2015.09.02. 16:58) Edzéstervek nőknek l.
  • dokineni: mi a f@szomnak olvastam el ezt a baromságot, atyaég kurvák voltak, vannak, lesznek, régen digóztak... (2015.06.30. 22:14) Bitch-Air A kurva járat

Az Anyák Programja l. rész - Követendő Példák

500246.jpg

Az anyák LifeTilt programja l. rész A Követendő Példák

Miért van az, hogy némely babakocsit toló, pár hónapja szülő nő úgy néz ki, mint egy lenőtt hajú mocsári teknős ? A válasz egyszerű. Úgy gondolják megtehetik. Azt gondolják, hogy a szülés és a baba felmenti őket, hogy a gyerek egy pajzs, amit maguk előtt tartva menetelhetnek előre a társadalom országútján, és ha valaki, teszem hozzá teljes joggal meg meri említeni nekik, hogy „tényleg nagyon cuki az a hányás folt ott azon kantáros kertész gatyádon 3 napja, de ha lehetne kezdjél már magaddal valamit mert ránk hívják az ÁNTSZ-t,” na akkor van nagy felháborodás, hogy te sötét paraszt, hogy mondhatsz ilyet hiszen 8 hónapja szültem… Értitek 8 hónapja… Nagyon könnyű benne maradni ebben a „nekem most szabad így kinéznem” állapotban, és gyerekneveléssel takarózni éveken át, csak aztán nem kell csodálkozni, ha a férj egy idő után máshol keres kielégülést bármekkora is a szerelem, mert van az úgy, hogy férfi szemmel egy szoknya az ördögön, hosszú távon jobban bejön, mint egy mackónadrág az imádott angyalon. Egy alapvető igényesség önmagatokkal szemben, főleg ha nők vagytok, minden körülmények között meg kell hogy legyen, aminek az elhanyagolását nem magyarázhat semmi, és nem indokolhat még egy gyerek sem, főleg hónapokkal a szülés után nem. Elsősorban nők vagytok, anyák és feleségek, és nem egy tartály, ami elnyeli a gyerek minden mocskát. A férfiak is szülők ők is nevelnek, felkelnek, etetnek, törődnek, de ez mégsem menti fel őket a munkába járás alól. Mindenkinek ugyanúgy hoznia kell a nemének megfelelő kötelességeit, a különbség csak annyi, hogy gyerekkel nehezebben fog menni...

Lefordítom a nők nyelvére is, hogy értsék. Képzelj el egy férfit, aki a kapcsolat elején nagyon menő volt, csak aztán miután meglettél neki elkezdett beleszarni az életbe és már nincs munkája. Miután te megszülted a gyereket, a srácban a hajlandóság szikrája sincs meg hogy egyáltalán elmenjen munkát keresni, hogy eltartson titeket. Legalább látnád rajta hogy akar magával valamit kezdeni, hogy elvállalna bármit, csak hogy segítse a gyereket és téged, de nem, mert ő beleszarik, nem érdekli hogy teljesítse alapvető kötelességét, mert már megvagy neki, nem töri magát, hisz ott a gyerek, megcsalni úgysem fogod mert nem is tudnád ebben az állapotban, a többi meg egyszerűen nem érdekli. Hát valami hasonlót éreznek a férfiak is, amikor egy olyan nővel vannak együtt akik telefossák a körülményeket és elfelejtenek nők maradni, mert ott a gyerek, ami számukra mindent felülír. Igen képes mindent felülírni, csak nem biztos, hogy azt a kapcsolat is elbírja majd, mert nekem speciel férfiként nagyon bebaszna, ha hazamenvén az anyámat találnám otthon nap mint nap a már fent említett állapotban, és még le is kellene vele feküdnöm. Most persze nagyon sokan ezeket a sorokat olvasva magukra ismertek, és ahelyett hogy a változást készítenék elő magukban, rám vannak már kurvára bepöccenve, hogy én mekkora kis köcsög vagyok, és mit tudhatok én erről, és milyen alapon, meg különben is feküdjek már be egy vonat alá és fogjam be a pofámat. Nagyon helyes, és most ezt a dühödt energiát tedd bele az életminőséged javításába és még az is lehet hogy pár hónap múlva hálás leszel nekem. Akárhogy is döntesz, a lényeg, hogy itt az ideje változtatnod, vagy ha nem, akkor ne csodálkozz, ha a férjed még negyed 9-kor sem veszi fel a telefont, miközben te úgy tudod, semmi dolga nem lehet. Persze tudjuk a haverok…

tumblr_m7fsuvv8R71qamwb1o1_500.gif

Az anyaság mint státusz mutogatása a külvilág felé egy nő számára iszonyúan fontos, de az igazi társadalmi anyai rang akkor mutatkozik meg, amikor az élet nehéz és sokszor kegyetlen, de ilyen körülmények között is nőnek maradni egy fantasztikus dolog, és a férfiak valójában az ilyen nőket keresik, akik képesek erre, mert az ilyen nőkkel szeretnénk élni, tőlük akarunk gyereket, és velük akarunk családot alapítani. Igazi nőkkel élni minden helyzetben, nőkkel, akik igényes nők maradnak minden körülmények között, és ez a lényeg. Az igazi nő státuszra ugyanakkor nem minden nő képes ez tény, belőlük lesznek az egy éjszakás kalandok.

A LifeTilt egyik legfontosabb küldetése a tömeges motiváció. Életutak és példaértékű életek bemutatása olyan emberekről, akik közöttünk élnek. Ez a bejegyzés most 3 ilyen nőről fog szólni. 3 anyáról, akik a szülés után sem hagyták el magukat, és dacolva az anyasággal járó minden nehézség ellenére visszanyerték régi önmagukat, régi alakjukat. Legyen ez a 3 nő minden nő számára követendő példa még akkor is, amikor nagyon nehéz megmaradni egyszerre anyának, vonzó nőnek, és kívánatos feleségnek. Ez így együtt nem mindenkinek sikerül, de ahogy látjátok nem lehetetlen feladat. 

Adriána

10_honap.png

24 évesen hoztam világra a kislányomat. Valahol olvastam, hogy sok nő a terhesség alatt kezd el igazán foglalkozni magával, az alakjával. Velem is így volt. Nem csoda, hiszen  egy szabad szemmel láthatatlan pöttyből egy élet alakul ki benned. Érdekelt, hogy hány kilót hízok, rossz volt látni a növekvő combjaimat, a narancsbőrössé váló fenekemről nem is beszélve. De ha a tükörbe néztem nem is érdekelt annyira, mert lényegesebb volt, hogy vajon épp mekkora lehet a bennem lakó emberke.

Szóval így 60 kilóról kb. 78 kilósra nőttem a 165 centimhez. Vicces, hogy mindenki azt mondja egy kismamának, hogy ne foglalkozzon a súlyával, ez nem lényeges ebben az áldott állapotban, de minden nőnek a második, harmadik kérdése, ha egy ismerős kismamával találkozik: „Mennyit híztál?” Természetesen én sem a szülést követő első héten láttam neki az alakformálásnak. Az első 1-2 hónapban én is próbáltam belerázódni az anyaságba. Aztán ímmel-ámmal csinálgattam pár gyakorlatot naponta. Kezdtem azt gondolni, hogy ahhoz képest, hogy most szültem, milyen jól tartom magam. Aztán mikor jöttek meglátogatni a kislányomat, nagymamám megjegyezte, hogy a „kisfekete” ruhámat, amit kölcsönadtam unokatesómnak, nem hozza vissza, úgyse jön az rám. 

Szeptemberben szültem, a decembertől júliusig tartó időszak alatt 68 kg-ról 52 kg-ra fogytam, 24 évesen, gyerek után, szoptatás mellett, úgy, hogy minden nap mozogtam.

Otthoni DVD-kkel kezdtem. Először naponta egy testrészre való mozgást csináltam. Aztán mikor ez ment, akkor minden testrészhez hozzátettem a hasizom erősítését. Közben végig figyeltem arra, hogy elég-e a tejem, ha valami probléma lett volna, megálltam volna az egésszel.  Aztán ahogy ez itt, a blogon is meg van írva, egyre kevesebb lett a DVD. Vettünk lábsúlyt, súlyzókat. Már azzal is elég jól ment. Napi 1 órákat mozogtam, ami alatt elfáradtam kellemesen, de nem volt az igazi.

A Lifetilt blogra teljesen véletlenül akadtam, március tájékán. Akkor olyan 62 kilós lehettem, tehát ha úgy vesszük, majdnem elértem az „álomsúlyt”. Nem kérdéses, hogy a régi testedet nem kapod vissza. Látom magamon, hogy a „kislányos” derékhajlatom már nincs meg, kár szépíteni, a mellek sem lesznek a régiek, rajtam lettek terhességi csíkok is. De ez a blog tesz valamit az emberrel, amitől még inkább próbálsz jobb lenni, minden téren.  Szóval az anyaság egyfajta szemléletmód váltást eszközölt ki bennem. Néztem a sok sikert a blogon és először természetesen picit irigy voltam. Jöttek a konvencionális gondolatok: persze, neki még nincs gyereke, neki könnyű, nekem nincs időm futni, már gimiben is utáltam a futást…  Végül túlléptem ezen – hiszen a blog is életmód és szemléletmód váltást sugall. Hatására elkezdtem futni, a dvd-s gyakorlatokat kiegészíteni, változatosabbá tenni más, otthon végezhetőekkel. A rosszindulatú gondolatok helyett már csodálva néztem azokat az embereket, akik valahogyan legyőzték saját korlátaikat. Szóval mikor futottam, vagy a már említett esetben  rohadtul nem volt kedvem mozogni, mindig arra gondoltam, hogy nem vagyok egyedül, másnak sem könnyű, másnak is sikerült, nekem is fog! Minden mozgást a gyerek alvásidejében csináltam, én nem tudok gyerekkel/gyerek mellett mozogni, szerintem nem lehet úgy koncentrálni. A baba-mama torna meg számomra vicc.

Rajtam már nem 20 kiló feleslegek voltak, mikor elkezdtem a Lifetilt blogot olvasgatni. Talán megálltam volna 60-58 kilónál, beérve ennyivel, de szerencsére nem tettem. Köszönöm! Én azt éreztem, hogy ettől az utolsó néhány kilótól nehezebb volt megszabadulni, mint ahogy a visszahúzó gondolatoktól is. Nincs kifogás!!!!  Igen, van olyan, hogy a gyerek nem alszik egész nap, akkor fogom magam és nekiállok este nyolckor. Ez az igazán nehéz... de akkor is megérte.

24 évesen hoztam világra a kislányomat.  24 évesen anya vagyok, de jobban érzem magam a bőrömben, mint valaha, nem érzem, hogy bármit is elrontottam, elsiettem volna. Szeretem a gyermekem, de szeretem saját magam is annyira, hogy igényes maradok önmagammal szemben. Miért ne lehetne?  Ha én jól érzem magam, a gyermekem és a férjem is jól fogja.

Barbi

DSCF60172.bmp

Egymillió éve olvasom a blogod, és bár tényleg elég nagy bunkó vagy, a hozzáállásod valahogy mégis tetszik, azt hiszem a nők motiválásának ez a titkos receptje. A kisbabás anyákkal való foglalkozásnak viszont nem biztos hogy jó vége lesz... Én nagyon támogatnám, hogy a nők így álljanak az élethez, magukhoz, tiszteljék annyira a férjüket, hogy ne úgy nézzenek ki mint egy bébifóka, de rohadtul nem fog, csak minimális százalékuk így hozzáállni.

21 voltam amikor megszültem a lányom. Most vagyok 23, és baba mellett ott az egyetem, háztartás, és két gyakornoki meló is. Nem vagyok eleresztve szabad idővel, ezért fittnessz dvd-kre kényszerülök, de a heti 5-6 kb. 1 órás mozgás így is megvan, hogy tartsam a szintet...

Viszont onnantól kezdve hogy büszke lennél rá, hogy életed minden területe rendben van, szétkapnak a hiénák. 23 vagyok és ha meghallják hogy mennyi mindent csinálok gyerek mellett egyből az ugrik be, hogy KI VIGYÁZ A GYEREKRE, MÍG TE TE MOCSKOS ROHADÉK ENNYI IDŐT ELBASZOL MAGADRA MEG AZ ÖNMEGVALÓSÍTÁSODRA? Senkit nem érdekel hogy a baba alvásidejében meg éjjel dolgozom, hogy a kicsivel együtt mozgok. Csak az számít, hogy ha nincs rajtad 15-20 kiló plussz akkor tutira nem fogadnak be.

Bármiről el lehet velem dumálni, mindenről van véleményem (ami általában nem lenéző -kivéve ha semmirekellőkről van szó), és mégis ott tartok, hogy kivet az "anya társadalom" mert nem úgy nézek ki mint az általad említett teknős. Jó-jó magam szempontjából leszarom, csak hát a másfél éves lányomat jó lenne gyerektársaságba vinni, de így esélytelen.

Egy szó mint tízezer ez sokkal nehezebb lesz, mint hiszed, bár hírverés értéke az lesz.

További sok sikert!

Móni

Moncsi 15.jpg

13 hónappal ezelőtt jött világra a szemem fénye, ami egyben a legboldogabb, s legnehezebb napom volt. Őszintén szólva árnyéka sem voltam önmagamnak, és nem szerettem azt a nőt aki a tükörből nézett vissza rám.

Igazi nőhöz méltóan mindig volt valami gondom magammal. terhességem idején toxemiam volt, az utolsó hetekben már nagyon magas volt a vérnyomásom. A lényeg  52 kg-ról kezdtem a terhességem,s mire szültem több voltam, mint 80kg.

164 cm vagyok. Szülés után sem voltam sokkal kevesebb 70 pár kilónál. Szeretem magam csinosnak látni, imádom ha igazi nőnek érezhetem magam,s nagyfokú segitségemre volt a bennem lévő hiúság is. Őszintén megmondom, én mindennel próbálkoztam. A 'csodabogyóktól' a nem evésig, mindent végig jártam, mint egy elkeseredett gyorsan fogyni akaró. Nem akartam megérteni hogy 9-10 hónap történéseit nem lehet 2 hét alatt visszaváltoztatni.

Elkezdtem először a speefitnessel, majd rájottem, semmit nem ér és én különben is szeretek megdolgozni az eredményeimért, szeretem kiadni magamból a feszültséget, ezért elmentem egy kifejezetten nőknek szánt edzőterembe, ahol nincsenek férfiak, nem feszélyez senki, Elhagytam az étrendemből a szénhidtatot, azaz a kenyeret, tésztát, s minden fehér dolgot.

Amit mindenkinek bátran tudok ajánlani az a rendszeres mozgás, helyes táplálkozás, és a zold tea illetve szűztea keveréke. S nem utolsó sorban az elhatározás,kitartás, s megvalosítás.

Merítsetek erőt ezekből a nőkből, és találjatok olyan férfiakat, akik megérdemlik mindazt az áldozatot amit magatokért, a kapcsolatért, a családi, és nem utolsó sorban a szexuális életetekért hoztok.

tumblr_m0g7ckRams1rokzwto1_5002.jpg

facebook vélemény.png

Answer Questions


A bejegyzés trackback címe:

http://lifetilt.blog.hu/api/trackback/id/tr474669584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Tomisz 2012.07.22. 11:30:03

Gratulálok tényleg szép eredmény.
Az elhatározás, a kitartás és maga a nem beletörődés, a változni akarás és véghezvitele is. :)

Bár azért hozzá kell tenni hogy nem mindegy valaki a 20 vagy a 30as évei elején szül, és mennyire hízékony alkat. Már olyan szempontból, hogy mennyi "munka" és mekkora kitartás kell az eredményekhez.
De van példa mindenre, ez itt nem kifogás, csak azért egy nem elhanyagolható szempont.
A lényeg valóban csinálni kell... :)

Eme's coffer · http://emescoffer.blogspot.com/ 2012.07.22. 11:57:46

Lehet hogy most hülyének fog mindenki tartani... de én szívesen átadnám a szülés "örömét" a férfiaknak, azt hogy a hormonjaim felboruljanak (mivel tüzelés közben is eléggé labilis vagyok, előre félek, mi lesz akkor), azt hogy kettő helyet kelljen enni, azt hogy a mellem megereszkedjen, és emiatt állandóan retteghessek, hogy egy fiatal csitri a bomba melleivel mikor szedi el a pasim, azt hogy széles legyen a csípőm, a hasamon terhességi csíkok, amiket fogalmam sincs hogy lehet megakadályozni.... azt hogy ha esetleg császárra van szükség a vágás helye hogy fog begyógyulni... Azt hogy ki fog rossz anyának tartani, mert utálom, ha nincs belőve a hülye hajam, mert nem érzem úgy jól magam... Én ezt mind odaadnám bármelyik pasinak!!!
Persze elgügyögök a gyereknek, meg tisztába teszem, felnevelem tisztességgel.... De f*szomnak kell az, hogy basztassanak azért mert a hülye szülés tönkre vágja az ember testét...

spinneli 2012.07.22. 13:09:28

@Eme's coffer: Én mindezekkel együtt várom ezt az időszakot-nem hiszem, hogy a terhességi csíkok felülírnák azt az érzést, hogy egy új élet növekszik benned, én így gondolom.

Egyébként a cikkhez annyit, hogy az sem mindegy, hogy milyen állapotban van a tested, mikor teherbe esel, az eleve nagyobb túlsúllyal teherbe eső nők mire a szülőszobáig jutnak már alig bírnak lábra állni, mert akár 40 plusz kilót is magukon cipelnek, irgalmatlan módra felvizesednek stb..plusz a mozgásszegény életmód miatt nehezebben szülnek, és regenerálódnak.

Fontos, hogy a teherbe esés előtt a leendő kismama az ideális súlyán, vagy minél közelebb legyen hozzá...sokkal könnyebb lesz a másállapot, és a szülés is, utána pedig sokkal könnyebben hozza formába magát a test is.
(Intim tornával nemcsak kívül, hanem belül is:)

...ha már felmerült a téma, a jövőben szívesen olvasnék itt-valamilyen szakértő közreműködésével arról, hogy milyen mozgásformák javallottak a terhességi trimeszterekben, ahány orvos annyi jótanács, érdemit még sehol sem találtam erről...
(Rubint Réka kismama videóin kívül természetesen :P

kikiriki80 2012.07.22. 13:59:06

Sziasztok!

Először is kérdezném, hogy az első anyukának hány gyermeke van pontosan? (A facen én 3-at értek, itt meg 1-et).

A cikk lényegi mondanivalójával abszolut egyetértek, nem áldozhatja fel vki magát, semmilyen szinte, értsd testi, lelki, személyiség...stb, azért mert anya lett. Ha mégis igy teszi akkor bizony csalódások fogják érni...a gyerek megnő, ha ő eddig csak a gyerekének élt, akkor ott fog hoppon maradni. Testi szinten is igaz lehet ez, itt az időtényező szerintem fontos lehet. Bár embere, gyerek válogatja, hogy mennyi időnek kell eltelnie, hogy összerázódjanak ... Természetesen más egy hajmosás és más egy valóban korrekt mozgásprogram beépitése a mindennapokba. Hajat mosni kell, tiszta ruhát felvenni kell, ha a gyerek egész nap ordít, akkor is, mert ennyi jár. Minden más már nagyban függ a körülményektől. Anya vagyok én is, de a két gyermek születését és az utána jövő első évet, éveket egészen máshogy éltem meg. Az elsőnél fiatal voltam, többet híztam, hamarabb mozogtam, a gyerek mintagyerek volt. A második extra macera gyerek volt, kevesebbet híztam, nehezebb volt az első időszak, később kezdtem a mozgást, és öregebb lettem és sokkal, sokkal nehezebben alakult a testem "vissza", olyanná, amilyenné én akartam. Az elsőnél már 9 hónapos korában úgy néztem ki, mint, aki nem is szült, a másodiknál ekkor kezdtem el igazán magammal foglalkozni. Az élet hozta így, én elfogadtam, de belül tudtam nem fogok megmaradni 75 kg-nak, mert az nem én vagyok. Szerintem ez a fontos, nem az idő...Aki akarja meg fogja csinálni, aki nem nem, de ne kössük időhöz, szerintem.

Más: azért nem ugyanaz, szerintem, a férfi nő hasonlat, a cikk elején. Továbbá szerintem elmehet az a férfi a p..ba, aki csak tipp, topp csilli villi formában szereti a nőt. Természetesen az alap ápoltság, tisztaság mindig fontos, de nehogymár a lenőtt haj legyen a legfontosabb...
És tényleg nézzük mér meg egyszer, hogy a pasiknál mi a helyzet, mennyire hagyják el magukat a kapcsolatok xedik évében!

kikiriki80 2012.07.22. 14:02:54

És legjobban Adrienne Kelemen hozzászólása tetszik!

Növény 2012.07.22. 14:18:01

@Eme's coffer: én nem nézlek hülyének :-) És én is átadnám szivesen a szülés örömét minden okoskodó pasinak, főleg a post írójának!
Úgy szólja le a szülő nőket, hogy ő maga sosem tudja meg mivel jár ez. Gratulálok. Azoknak, akik gyereket szültek, már van annyi magához való esze, hogy a kisbaba után is adjanak magukra. Szerintem semmi szükségü(n)k az ilyen önjelölt megmondóemberekre, akik azt sulykolják, hogy a NŐ a szülés után már csak másodosztályú használt holmi.
Amelyik nő meg nem ad magára, az úgysem olvas ilyen posztokat, mert azt sem tudja, mi az az internet - ergo teljesen felesleges ilyesmiket írni és hergelni a normálisabb nőket.
Szeretném látni, hogy a poszt írója legalább egy "bocsi"-t megereszt ahhoz, hogy a továbbiakban ne tartsam gusztustalan, egoista, soviniszta csimpánznak.

Noir Minator · http://pepuptalk.blogspot.hu/ 2012.07.22. 15:05:12

Manapság egy nőnek sokkal több terhet kell cipelnie magán mint egy férfinak! Az igazi férfiak kihalófélben vannak és ez az írás, bármennyire is egyetértek azzal, hogy a legjobb ha a nő megbecsüli önmagát és vigyáz az egészségére, alakjára, azzal nem tudok egyetérteni, hogy azt a célcsoportot írod le sok helyen kritikus szemmel, akiket csak messziről szemlélsz, hiszen te soha nem leszel anya "nő még lehetsz". Szóval többet segítenél még egy kicsit az anyákon, meg a nőkön, ha a sajátjaid azaz a "férfiak" agyát is kicsit megcsikiznéd gondolataiddal. Építő a kritikai szemléletmódod, de ha már belemégy ne csak a felszínt súrolgasd már, akkor vedd a fáradtságot és mássz a mélyére, nézz a dolgok mögé.

benedek bence 2012.07.22. 15:11:42

@Növény: felnyitom a szemüket és aki erre fogadoképes megadom hozzá a megoldást is. ez a cikk a kezdete egy átfogó programnak ami az anyák Lifetilt programja lesz.

2 szakember és 10 anya bevonásával előtettek fog megszületni a program. nagyon fasza lesz jövő héten találkozom az anyákkal és az ö tapasztalataikat és a szekemberek tanácsait vegyitve fog megszületni a program azaz hogy szülés után hoygan nyerjék vissza a nők a formájukat.

lehet hogy egy fasznak gondoltok, de ez nem számít mert csak az számit ami ezen a blogon születik és ami segít az embereknek jelen esetben az anyáknak.

Gina91 2012.07.22. 16:08:59

@Eme's coffer: Már ne haragudj, de elég nagy butaságokat is írtál. Nem KELL kettő helyett enni, a kismamának a terhessége során 200kcal-iával nő csak meg a szükséges energiabevitele. A mell sem ereszkedik meg, ha megfelelő melltartót visel a terhesség során és a szoptatás alatt. (persze a genetikának is szerepe van benne). A csípőd mitől lenne széles????? A nők 21 éves korukig nőnek (eddig változik a csípő szélessége), a terhességtől nem nő a csípő, max a fenék ha zabál az illető.... De a csípőcsont az nem nő... A "hülye" szülés nem vágja tönkre az életedet, ha nem állsz hozzá "hülyén", és ha nem betegségnek fogod fel a terhességet.

DKNY_girl 2012.07.22. 16:22:07

Csak kérlek, ha már elkezded ezt a kismama fogyasztósdit, vedd figyelembe, hogy ne csak 20-as évjáratú, botsáskákat mutass be a nagy közönségnek, hanem a 30-as, akár a 40-es korosztályból is meríts.

Szeretem a posztjaid, de ez alapján egyértelmű, hogy egy felszínes kis f@aszfej vagy, bár ez talán nem újdonság.

A programod jó, csináltam, eredményesen (10kiló mínusz 45 nap alatt), de a stílusod e posztnál szerintem túlmutatott a jó ízlés határán. Mindig a nőket fikázod; - ez itt sem volt kivétel - ha talán mindenkinek meg lenne a support a férjétől, és nem egyedül lenne a gyereknevelés nagy részével, akkor talán nekik is jutna idő magukra. Bár az elején lehet, hogy az alvásra fordítják, nem elsődlegesen arra, hogy visszanyerjék a bomba alakjukat, mert majd mit szólnak a túlsúlyukhoz a homokozóban a "Stepfordi feleségek", meg a hozzád hasonló férfiak. De ezt úgysem tudod meg sosem, hiszen nem vagy nő...gyermekes apa pedig ki tudja leszel-e valaha is...

Érdekes módon a férfiak most nem szólnak hozzá aktívan. Tegnapi fb-os kommentért külön köszönet S. Gábornak :) Nagyon tetszett.

Noir Minator · http://pepuptalk.blogspot.hu/ 2012.07.22. 16:31:00

@DKNY_girl:
"Bár az elején lehet, hogy az alvásra fordítják, nem elsődlegesen arra, hogy visszanyerjék a bomba alakjukat, mert majd mit szólnak a túlsúlyukhoz a homokozóban a "Stepfordi feleségek", meg a hozzád hasonló férfiak." HAHHAHHAHA:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD mekkora:DDDD

Noir Minator · http://pepuptalk.blogspot.hu/ 2012.07.22. 16:33:13

@benedek bence:
"aki erre fogadoképes megadom hozzá a megoldást is"-ezt hány forintba kell átszámolni??? majd...

kéklevél 2012.07.22. 17:20:29

@Eme's coffer: sztem undorító a tüzelés szót emberre használni. Egy nő nem tüzelő szuka, sem nőstényállat. Talán a PMS-re gondolsz.

kéklevél 2012.07.22. 17:22:58

Sztem érdemes lenne megnézni az általad kritizált nők férjét/gyermekének apját. Valószínűleg felfedezni rokon vonásokat. Ha nem, akkor jó esetben a nő is elég igényes, hogy amikor már lesz rá ideje, összeszedje magát.

ythus 2012.07.22. 20:52:45

Szokás szerint egyszerűsít a cikk sajnos. Én még nem vagyok, de vannak körülöttem fiatal anyukák akik nagyon küzdenek magával a gyerek neveléssel is, én elhiszem, hogy 100-adlagos probléma a külsejük.
És szülés után nehogy már 10 hónap legyen az alap, amikorra vissza kell nyernünk az alakunk. Te jó ég.
Az a baj, hogy most ezzel a cikkel a szülés előtt álló lányokra még egy súlyt raktál, hogy nem elég rettegés maga a szülés és minden előttem említett velejárója, de stresszelhetek már azon is, hogy mikorra nyerem vissza az alakomat.
Mert a pasiknak viszont ezt olvasva csak nő az elvárása, hogy "szívem, ha más megcsinálja X idő alatt, te miért tartasz csak itt?" És igazán írhatnál arról is, hogy mi a férfi része ebben az időszakban, mit és hogyan segíthet a nőnek.

Orsa 2012.07.22. 20:55:17

Régóta olvasom a blogot, és elérkezett az idő, hogy lassan a gyakorlatba is átültessem. A legjobbkor fog jönni nekem ez a program :-))
Igényesnek tartom magam, nincs lenőtt hajam, és itthon sem lebüfizett pólóban vagyok. De elsődlegesen nem hiszem hogy a kilók leadása lenne a célja egy anyának.
170cm vagyok és 65 kilóval estem teherbe, a terhesség alatt 9-10 kiló ment fel, ami teljes egészében elűnt a szülés után két hónappal. Csak néztem, hogy ez ilyen gyorsan megy?? Örömöm nem tartott sokáig, ugyanis a szoptatás miatt többet eszem, mint terhesen. És ez nem bebeszélés és önáltatás, mert nem kívánós vagyok, hanem korog a gyomrom, éjjel is. Jelenleg 5és fél hónapos a kislányom és közelítek a 71kiló felé :-(

Pama0425 2012.07.22. 22:03:56

"Egy alapvető igényesség önmagatokkal szemben, főleg ha nők vagytok, minden körülmények között meg kell hogy legyen, aminek az elhanyagolását nem magyarázhat semmi" Na szerintem itt van a kutya elásva... ez az amit nem lehet megtanulni, ez valakiben vagy meg van, vagy nincs és nem is lesz soha (hosszútávon biztos, nem kampányszerűen, nem ideig-óráig)

kikiriki80 2012.07.23. 05:57:26

@Gina91: Mell: a terhesség alatt megnő, és ha nem 6 hátig szoptatsz, hanem tovább és utána lefogysz és ezt megcsinálod egy párszor akkor sajnos a nők igen nagy részénél megnő. Evés: aláírom zabálni nem kell, itt is meg kell nézni, h mit eszik az ember, de az undorodás vmitől vagy az állandó émelygés megszüntetésére való törekvés nagy úr ám! Medence: élettanilag az ízületek, szalagok fellazulnak terhesség alatt, ami persze helyre kelljen álljon a terhesség vége után, de azért teljesen original sohasem lesz. Ha ezt megint megszorzod x-el....
ami 9 hónapig alakult legalább ennyi idő kell, h visszarendeződjön, szóval az azért nem lehet cél, h valaki 6 hét után úgy nézzen ki mintha mi sem történt volna.

kikiriki80 2012.07.23. 05:59:55

Amúgy itt az életkor tényleg baromi sokat számít, én is tapasztaltam. Nem hiába a huszonévek az ajánlottak a gyermekvállalásra...

anyuc 2012.07.23. 06:27:44

100 kiló fölött voltam,mikor 23 évesen bementem a szülőszobára.Mindig túlsúlyos voltam,erre jött még plusz 20 kg,amit magamra zabáltam a 9 hónap alatt.
Jelenleg 60 kiló vagyok,és a 44-es méretemből lett 34-es.
27 évesen egy 4 éves gyerekkel jobban nézek ki,mint azt valaha is remélni mertem.A diétához nem kell plusz idő,és szoptatás alatt is lehet normális,akár súlycsökkentő étrendet követni.És van annak a gyereknek apja is,aki vigyázhat rá nyugodtan heti 4x1 órát,míg lemész futni.
Minden más csak kifogás és önsajnálat.

gisellerojo 2012.07.23. 09:03:40

Kedves cikkben szereplő Anyukák, gratulálok Nektek.
Ha majd eljön a családalaítás ideje, szeretném én is így megélni.
Barbi esete meg sajnos nem kirívó. Pár éve voltam a barátnőmmel és a kislányával a játszótéren és a barátnőt az amúgy egymással szépen elcsacsogó "széle-hossza egyenlő" anyukák eléggé méregették. Bennem már azért akkor is megfogalmazódott, hogy homokozóban már eléggé szaladgáló gyerekek tuti idősebbek egy évnél, hú de nem szeretnék így kinézni, amikor a gyerek már jár. Nem akarom utálni magam körül az összes nőt, aki nálam vékonyabb, fittebb, megoldja, hogy egésségesen és mértékkel étkezzen. És látom, hogy a többi anyuka a padon ücsörög, míg a barátnőm szaladgál a gyerekkel. Szomorú ez. Én tényleg, de tényleg nagyon kíváncsi lennék a pasik valódi véleményére. Nem a paraszt megnyilvánulásra, hanem hogy ők hogy látják a dolgot és hogy hogy tudnak a feleségnek segíteni ilyenkor. Mert azért azzal tisztában vagyok, hogy szülés után nálam is lesz plusz kiló, de nagyon szeretném, ha gyermekeim apja aktívan kivenné a részét a gyermeknevelésből és úgy, ahogy neki is kell a kikapcs, nekem is lenne majd módom magammal is foglalkozni, én íg yképzelem el a támogatást a férfi részéről. Ennek jobban örülnék, minthogy rögtön más szoknyákat kezdjen el nézegetni.

eperszuret 2012.07.23. 09:50:51

@Móni ('3. példa anyuka'):
A zöld/szűz tea téma... mennyi a max. adag amit még lehet? Csak mert jómagam mintha néha túladagolnám... Mik a tapasztalataid?

sandrachnologic 2012.07.23. 10:59:22

Részben egyetértek a cikkel, részben nem. Az elhanyagolásra semmi sem magyarázat, ez tény.

Én 19 évesen szültem a fiam, most múlt egy éves. 82kgvel mentem be a szülőszobára, a nagykönyvben megírt 12 kg-t híztam, a 165 centimhez. A gyerek 4 kiló fölött volt, érhetően megnyúlt a bőröm és csíkos lettem, pedig tornáztam és kentem magam mindenféle olajjal. A szoptatás alatt visszaszedtem pár kilót, de a rosszabb utána jött. A fiam nagyon rosszul alszik, 1 évesen is milliószor felkel éjjel, és nappal is csak max 1,5 óra. A maradék időben utána rohangálok, este 10re hulla vagyok és mindenre van erőm, csak a tornára nem. Szeretnék lefogyni persze, próbálok ésszel enni (sajnos nem mindig sikerül, ez az én gyengeségem, ezen még változtatok), rengeteget rohangálok a gyerek után és sokat sétálunk, de ez nem sport. A délutáni másfél órás alvása alatt fél órát tudok gyorsan tornázni, és ennyi. Egyelőre ez megy, már így is fogytam 6 kilót 2 hónap alatt. Én ennek is örülök. Messze a cél, 65 kg szeretnék lenni, még 15 kg hátravan.

És igen, tornáznék ám én is a gyerekkel együtt, ha megmaradna 2 percre a fenekén nyugodtan, akkor menne is. :-) Imádom, ő az életem értelme, de ettől függetlenül szeretnék nő is maradni mellette.

Nem vagyok egy ősanya típus, persze szoptattam, hordoztam, stb, de nem értem, mért kell kinyúlt, lehányt, foltos, szakadt cuccokban nyomulni a játszón. Én se kisestélyiben megyek oda nyilván, de egy farmer és egy szép felső még a homokozóba is belefér, aztán maximum kinéznek onnan, de az meg kit érdekel.

Valamelyik kommentelő írta, hogy van a gyereknek apja is, hogy vigyázzon rá, amíg tornázik a nő meg fut, hát igen. Van ám apja, 100 km-re dolgozik tőlünk és csak hétvégente jár haza. :-) És sajnos nagyon sokan vannak ebben a helyzetben, hogy nincsen kire hagyni a gyereket. Sokaknak nyilván csak kifogás, de ezt mindenki csak maga tudhatja. :-)

Én imádom a lifetilt-et, nagyon hasznos és amikor lemerülök, akkor mindig elolvasok egy-két cikket és erőt merítek belőle, hogy tudjak lakatot tenni a számra és ne egyek, és ha belehalok akkor is csináljam meg a napi30 percet. :-)

Bocs, ha hosszú lett. :-)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.07.23. 11:00:49

Ennyire azért nem lennék radikális. Van, aki alapból is ducibb alkat, van, akinek ezt szereti a párja.
Van, aki meg tudja oldani a magával foglalkozást mondjuk 2 gyerekkel, van, aki nem.
Nagyon sokat számítanak a körülmények, meg a támogatás, meg gondolom az is, hogy valaki alapból mennyire volt igényes magára.
Aki az volt, az valószínű szülés után is az lesz, de simán lehet, hogy neki a tipptoppság volt a teher, és elege lett.
Mindenki egyedi.

De persze az sosem baj, ha a nő nő marad anyaként is, sőt. Ezt aláírom.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.07.23. 11:02:28

@sandrachnologic: "És sajnos nagyon sokan vannak ebben a helyzetben, hogy nincsen kire hagyni a gyereket. Sokaknak nyilván csak kifogás, de ezt mindenki csak maga tudhatja. :-) "

erről beszéltem. Bizonyos helyzetekből könnyen beszél az ember, amíg ki nem derül, hogy másnak más helyzetben kellene megoldania azt, ami számára egyszerű.

.fiore. 2012.07.23. 11:29:23

1. anyuka vagyok.
Szerintem az élet minden területére igaz (munka, család,életkörülmények, testalkat), hogy kinek könnyebb, kinek nehezebb. Ezt valaki vagy elfogadja, vagy egész életében csak harapdálja a saját kezét és sajnálja magát. Sok kicsi lépés előre hosszú távon sokat számít ám! (Ugye, ha a dühödet és keserűségedet összegyűjtöd...) Sokan szidják Tomit, hogy férfiként nem tudja átélni ezt a dolgot. Valóban, így van.
De nem értem azokat a nőket, akiknek a terhességükről csak a duzzadt mellek,a húdeborzasztóanfájó szülés és hasonló dolgok jutnak eszükbe. Ez is benne van a pakliban. Talán nézzük más szemszögből: ezt a férfiak nem élhetik át, de ez tesz minket nővé!
A kisbaba gondozása se abból áll, amit a reklámok sugallnak (anyuka boldogan összepiszézik a cukin mosolygó kisbabájával a rózsaszín szobácskában.)
Senki nem mondja azt sem, hogy 6 hét múlva már a Playboyban kell pózolni és igen, egy hajmosás azért nem egyenlő X kiló leadásával. De sok kicsi lépés sokat számít. :) Van, akinek 3 év kell valamihez, másnak elegendő 10 hónap.
Lehet itt mindenféle ellenérveket felsorakoztatni.
Határozd el magad, és ha elgyengülnél esetleg, vagy megbotlanál (kivel nem történik ilyen?) kérj segítséget. Ha nem a férjedtől, barátnődtől, anyukádtól, akkor nézz fel ide és olvass a sorok mögött (is).
Mindenkinek sok sikert kívánok ehhez!

Szórd szét kincseid – a gazdagság legyél te magad.
Nyűdd szét díszeid – a szépség legyél te magad.
Feledd el mulatságaid – a vígság legyél te magad.
Égesd el könyveid – a bölcsesség legyél te magad.
Pazarold el izmaid – az erő legyél te magad.
Oltsd ki lángjaid - a szerelem legyél te magad.
Űzd el szánalmaid – a jóság legyél te magad.
Dúld fel hiedelmeid – a hit legyél te magad.
Törd át gátjaid – a világ legyél te magad.
Vedd egybe életed-halálod – a teljesség legyél te magad.

bekucok 2012.07.23. 11:52:51

Azért azt ne feledjük, hogy a külső nem minden: a legjobb, legcsinosabb nőt is rohadtul unja már valaki!!És a férfiaknál szintén elmondható ugyanez!:)
Egyébként jó a cikk(mint bármelyik itt a blogon), és hozta a szokásos hangnemet is...Csak igy lehet szemeket felnyitni!!:)

Kallisztó 2012.07.23. 12:33:30

@kéklevél: Ebben van igazság! A facebook tele van családi idill babuci-mamuci-papuci képekkel és ez alapján ki lehet jelenteni, hogy a legtöbb esetben gyerekes bálnák pasija is bálna. Míg azok a nők akik gyerek után is hasonlítanak régi önmagukhoz normálisan kinéző férjjel rendelkeznek.

Abszolut létezik a férfi oldalon is a megvan a nő, mostmár mindegy hogy nézek ki hozzáállás, de a genetikai különbségek miatt a férfiaknál ez általánam később vezet undorító hájpacához, mint a nőknél

Holabög Rém 2012.07.23. 13:00:44

@Eme's coffer: terhességi csíkok ellen kiválóan bevált a feleségemnek a gyógyszertári kakaóvajas testápoló. Rendszeresen kente vele a hasát. Egyetlen csik sincs rajta

Lepeke 2012.07.23. 13:19:33

Én is anyuka vagyok, két gyermeket szültem gyors egymásutánban. A második után a "lánykori" súlyomhoz képest 15 kilóval nehezebben jöttem haza a kórházból, úgy, hogy végig vigyáztam magamra, és odafigyeltem a mozgásra, étrendre. Némi önsajnálat és sírás-rívás után összeszedtem magam, a kisebbik gyermekem 1. születésnapjára, ami mellesleg az én 30. születésnapom is volt egyben, már újra a gyerekek előtti formámat hoztam.
Segítségem nem volt egyáltalán. Amíg a gyerekek aludtak, én tornáztam. "Csodaszereket" nem vethettem be, hiszen szoptattam / szoptatok. Normálisan kellett táplálkoznom is, hiszen a picinek szüksége van a tápanyagokra. Közben a lakás sem úszik, csak a helyes időbeosztásra kell törekedni.
Ezt a blogot egy hozzám hasonló (szuper)anyuka ajánlotta, és nagyon sokat segített, hogy ne adjam fel. Bár a szövegek tényleg elég kemények, de nagyon kijózanítóak is. :)

A terhességi csíkok meg nagyrészt a genetikától is függnek. :( Nekem halványak szerencsére, pedig semmivel sem kentem magam, de olyat is ismerek, aki hiába kent magára mindent, és hízott keveset, mégis nagyon csíkos lett.:(

Vica1982 2012.07.23. 14:28:30

3 gyereket szültem 4 év alatt (2 évente jöttek - így terveztük) és most 1 éves a legkisebb. Jelenleg, illetve április óta 170cm és 54 kiló vagyok, pont annyi mint a legelső szülésem előtt. Heti 2 futás, 1 dvd-s torna, ésszerű táplálkozás. És a GENETIKA. Nem vagyok hízékony, bár ahogy haladok előre a korban, azért már figyelni kell, nem ehetek meg mindent. A terhességi csíkok sajnos tönkretették a hasam, kenhettem rá akármit, sajnos ilyen a bőröm. Sovány voltam mindig, a babák meg nagyok (ált.4kg), nem bírta a bőr. A csípőcsont meg valóban szélesebb lett, de nem azért meg megnőtt, hanem egyszerűen a lapátok széttartása lett nagyobb. Ezzel nem lehet semmit csinálni. El kell fogadni, hogy nem tudok olyan körvonalakat produkálni, mint szülések előtt, de az izmaim sokkal feszesebbek, a combom jobb mint 16 éves koromban és mindenki dicsér, hogy 3 gyerek után hogy lehet így kinézni??? A férjem is nagyon büszke rám, és jó érzés, mikor csak végig simít a lábamon és sátor van a gatyában...:D

Goodwillka · http://fiatalmamik.blog.hu/ 2012.07.23. 14:31:33

A második anyuka vagyok (Barbi). Ez a szülés utáni testsúly kérdés valami olyasmit tükröz kicsiben, mint az ember élethez való hozzáállása nagyban.
Szerintem az ember (pláne a nők!) iszonyúan strapabíró, rengeteget kibír. Jó érzés újra és újra kitolni a határokat, rápakolni ide egy kis felelősséget, oda még egy kis elfoglaltságot, mindaddig míg a boldogság megvan. Baromi jó érzés megtapasztalni hogy először csak 5 fekvőtámasz megy, vagy fél perc futás, aztán később megtáltosodsz és nincs határ...

Első a kisbaba, ésszel kell visszaalakulni, ésszel kell időt beosztani, ügyesen kell logisztikázni. Szeretni kell a férjet, a gyermeket, önmagunkat és az életet. A többi meg jön magától.

A visszaalakulás, az új helyzetbe való beleformálódást jelent(számomra), lelki megedződést. Egy új szintet amit meg kell ugrani. Aki elhagyja magát kívül (nem a plusszkilók, hanem az igénytelenség által!), az belül sem lehet "rendben".

Zyho · http://en0ugh.blog.hu/ 2012.07.23. 14:39:39

Kíváncsian várom a folytatást! ;)

vincere 2012.07.23. 18:12:46

@Növény: annyit tennék hozzá, h. ismerek olyan nőt, aki a 2. gyerek után egyszerűen feladta ezt a fogyás-dolgot. és még büszke is rá! és mindezt az interneten "hirdeti"

sztem nagyon sokat segít ez a blog. nekem a szintentartásban, és majd ha arra kerül a sor, a szülés utáni formába hozásban. Bence stílusa sokszor eszméletlenül szexista és erősen b...tatja a feminista énemet, de ebben a témában sztem ez kell, és különben is, azt akarja, h. mindannyian jó nők legyünk :)

vincere 2012.07.23. 18:15:14

@benedek bence: én a magam részéről támogatom az ötletet (és remélem, eljön az idő, amikor majd szükségem lesz rá), már csak azért is, mert a fitnesskirályházaspár gondolatától is elhányom magam, más meg nem nagyon foglalkozik ezzel a témával

Scala 2012.07.23. 19:18:20

@ColT: Minden szavaddal egyetértek.
A fitneszkirály házaspár Rékája programozott császármetszéssel szült, koraszülöttet szedtek ki belőle, hogy a nagy hasnövekedés már ne következzen be. Nem akarok hülyeséget írni, talán 33. hét... Victoria Beckham gyerekei is ezért lettek koraszülöttek. Így megmarad a lányos csípő, ha koplal, mert a csont nem szélesedik ki.
Ettől függetlenül szerintem a gyerekeik szépek, behozták magukat, RR lába gyönyörű, a hangja, és deréktől felfelé, pláne a fogak és orr kombó iszonyúúú. A lába miatt érdemes ellesni pár dolgot, amikor az ember nem terhes, vagy szoptat. Ez már egy értékrendileg normálisabb blog, edző:
fittmamablog.hu/

És bár nem túl magas, de jó alakja van:
tornavideo.hu/

A témához csak annyit címszavakban:
- azt, hogy ki milyen lesz anyának, el fog-e hízni ahogy öregszik már látni lánykorában; odafigyel vagy inkább frusztrációra hajlamos, érzelmi evő
- nem tudom honnan jön ez a huszonévesen kell szülni dolog, és úgy az alak is jobban megmarad, de ez is egy veszélyes sztereotípia inkább. Kb. mint az, hoyg a nők 20 évesen a legszebbek. A nagy francokat. Van aki akkor, van aki később, sok oka lehet ennek. Huszonévesen is sokan hízékonyak, és nehezen adják le, és 35 felett is van aki csak ledobja 12 hét alatt amitől tehénnek érzi magát.
Minden az egyéni adottságoktól és attól függ mennyire tudjuk megszervezni az életet, hogy hasonlítson az elképzeléseinkhez.
Ide kapcsolódik, de külön nem esett róla szó: az anyai minta a fejben. Ha valakinek tyúkanyó mintája van ("az anya a puha, nagy, meleg, aki nyugodt, folyton hozzá lehet bújni, mint egy vánkos, vagy puha kenyér), annak az lesz az érzése, ha nem hízik 90 kg-sra akkor rossz anya.
Aki meg fittmama programmal működik a fejében leadja úgy, hogy a 10 hónap bőven sok neki.
Fárasztó közhellyel zárva eme sorokat: minden a fejben dől el.
És kell hozzá pénz is vagy legalább önfeláldozó nagyszülők, gyerekvigyázók.

spinneli 2012.07.23. 20:54:12

@Lepeke: Egy kétgyerekes (egyébként nagyon aktív, nagyon csinos) anyukától olvastam azt, hogy Ő egyáltalán nem szégyelli a csíkos hasát,mert az volt a két kislánya "háza" egy ideig.

Így is lehet nézni...akár.
:)

spinneli 2012.07.23. 20:57:05

@Scala: Ez az RR sztori elég hányinger.
:S

Scala 2012.07.23. 21:06:40

@spinneli: Igen, én is olvastam, és nem tetszett. Kicsit dedósnak találtam. Meg kár is erre ráhúzni egyenideológiát. Ha valakit zavar, akkor zavar. Kell vele foglalkozni. Attól a talajt vesztett úgysem nyugszik meg, hogy "ne is törődj vele". Kéne persze egy tuti módszer ellene és a megelőzésre is. Ha már van, akkor a fogyás, izmosodás és a sok radírozás kefével, utána hidratálás... Remélem előbb-utóbb leszüremlik valami a hadseregből, onnan jön a plasztika nagy része. Every American life után, a katona testi és lelki jó(l)léte sok pénzt indukál a kutatásba.

RR: gondolom az orvos is úgy volt vele, hogy nem az ő gyereke, a pénz jön a dologért, szóval a legjobb belátása szerint akkor veszi ki, amikor szervfejlődés szempontjából nem akaszt meg semmit, és ez a hetedik hónap vége, nem a nyolcadik, valami miatt akkor már veszélyesebb egy koraszülés, mint pár héttel előtte. Valaki, aki ért hozzá leírhatná, hogy mi megy végbe a legvégén... ami miatt egy 35. hétes szülés rosszabb, mint 3 héttel korábban...

spinneli 2012.07.23. 21:15:57

@Scala: Egy ismerősöm rózsaolajat használt a csíkok ellen, neki nagyon bevált.
Nem arra akartam célozni, hogy akit zavar az ne törődjön vele, csak nekem ez egy kedves megközelítése volt a témának.
:)

A 8. hónapról már én is hallottam, de konkrét adataim nincsenek, mindenesetre főleg mentális-pszichés okokat írtak...egyik ismerősöm fia 8. hónapban született...a szülők ezzel (is) összefüggésbe hozták, hogy a gyerek szociopata lett.

Scala 2012.07.23. 21:23:50

@spinneli: Értelek! Akkor jó, egyet gondolunk a dologról.
Kollagén tartalmú testápolót mondott nekem valaki más blogon, két gyerekkel csinálta így, és bevált. Kozmetikus azt mondta, hogy kenni. Naponta kétszer. Én egyszer kenem, olaj is van a krémben, Ilcsi, nem testápoló, a tápláló bőrápoló krémekből keverek cuccot.
Állítólag az utolsó két hónap vad ebből a szempontból.

Amit a nyolcadik hónapról írsz: uh.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.07.23. 21:39:02

@Gina91:
olvass utána: DE NŐ!
Sőt, a láb is nő :)
Helyesebben fogalmazva a terhesség vége felé a szervezet arra készül, hogy minél könnyebb legyen a baba útja kifelé. Hormonok, tudod :), amik a csontokat összekötő ízületeket és inakat lazítják, még rugalmasabbá teszik, hogy könnyen tágulj. És ez pont olyan, mint a fogyókúra: NEM hat lokálisan. Mindenhol így csinál a testeddel (gyakori is, hogy a kismamáknak ki-kifordul a bokája, és többek között ezért is mennek olyan furán - a testsúly eloszlás és tömegközéppont áthelyeződése mellett). Azért van a lábméret növekedése is (ugyanis ott rengeteg kicsi csontot rengeteg "kötőanyag" bélel és hát ott is lezajlik a tágulás). Van, akinél visszaáll a lábméret az eredetire, de leginkább nem.
Szóval ezért lesz oda a lánykori sziluett javarészt. A melleket esetében is nagyon egyszerű a biológiai magyarázat. A legtöbb esetben a szoptatásra készülő szervezet a mellben lévő mirigyállomány "fellazítja", ami a szoptatás során csak fokozódik. Tehát aki a mell elromlása miatt nem szoptat, az terhes se legyen, mert a mellek eleve a babvárás ideje alatt romlanak egy jókorát, a szoptatás jóval kisebb károkat okoz.

Anyukáknak gratula - de nem tudom megállni, hogy hozzá ne tegyem: huszonévesen kicsit más a test rugalmassága és visszaalakulási képessége, mint később.
És a vesszőparipám: ez NEM megy egyedülanya és dolgozó nőként (bár nekem sem kell szégyenkeznem: 38 év, 178 cm, 65 kg, két gyerek, két és fél munkahely - mondjuk nekem elég szerencsés a genetikai örökségem, bár néhány dolgon már csak a sebész segíthetne). De tudom, mit számít és mennyire _kell a támogatás_, de így is van ez jól!

@ColT:
riszpekt!

sandrachnologic 2012.07.23. 22:08:34

@Scala:
Azert jobb, ha a hetedik honapban szuletik meg, mert a hetedik honapban kezd el fejlodesnek indulni a tudo, a kis horgok stb es itt meg kis sulyu a magzat is. A nyolcadik honapban viszont nagyon gyors a sulynovekedes, de a tudo felig fejlett csak, tehat egy felig fejlett tudovel rendelkezo koraszulottnek nehezebb ellatni a tudejehez kepest nagy sulyat es pont emiatz veszelyes, mert a tudo egeszen a 9.honap masodik feleig fejlodik. Tehat ha 7honaposan fennall egy veszhelyzet, aminek koraszules a vege akkor az orvosok szteroidos tudoerleloinjekciokat adnak mar itt kinnt a bebinek egeszen addig mig ki nem fejlodik a tudeje. Viszont igy a tudokapacitas a sullyal egyutt no es nem kell a kis fejletlen vagy felig fejlett tudonek egy nagy sulyu babat ellatnia oxigennel. Remelem tudtam segiteni es ertheto voltam. :-)

alheira 2012.07.24. 00:03:57

Nem rossz:) sok jó dolgot olvastam, meg elég sok butaságot, de alapvetően jó poszt, mindenféle kommentekkel.
Egyszer-egyszer felnevettem, micsoda hiedelmek tartják még mindig magukat,mondjuk a kiszélesedett csípőről vagy a derékról, esetleg, h egy nő jobban néz ki huszonévesen, mint később.Vagy ,h nehezen szül ha nagy súlyt szedett fel és alig tud mozogni :)
Olyan egyéni ez mind, mindenre van példa és ellenpélda.
A cikk elején is lehetettem volna én( vagy más hasonló adatokkal rendelkező nő) képekben, 30 felett, tartósan fektetett terhesként, eleve túlsúllyal indulva, aztán felszedve 25 kilót, a végeredmény képek sem pont ilyenek lettek volna:)
Csináltam én életemben sok diétát, mozogtam is mindig, de a szüléseim előtt sosem voltam 63 kg alatt, főleg nem tartósan.
A TiLT program működik, ha van gyereke az embernek, ha nincs, ha 20 éves, ha 35.Igen, lehet vékonyabb a derekam mint valaha, lehetek karcsúbb, mint eddig bármikor és szerethetek futni 10 km-t:)
Már csak nevetek a szülés után 5-6 hónappal készült képeken, nem is én voltam.De ez is egyéni, h hány hónap kell, meg h egyáltalán van -e rá igény.
pl. aki fogatlan kismama annak oly mindegy, h mennyit hízik és lesz -e csík a hasán...

És még egy apróság a 7 kontra 8 hónappal kapcsolatban.
A feljebb lévő hozzászóló orvos?Mert egyetlen, egyetlen egy orvos sem mondta a kórházban, h inkább tessék 7 hónapra szülni, mint 8-ra, MIND szerint MINDEN bent töltött nap számít a babának, minden nappal nő az esélye az egészséges életre, minden nap ajándék és a 34. hét az, amikor egy beindult szülésnél már nem tesznek semmit, h visszatartsák.
Egy 6 és egy 8 hónapra született gyermek édesanyja

Scala 2012.07.24. 08:39:39

@sandrachnologic: Igen, nagyon köszönöm! Hálás vagyok érte! :-)

@alheira:
A klinika ahová vizsgálatokra járunk a férjemmel, és remélhetőleg szülök a 36. héttől vállal szüléseket, nincs PIC centrum. Ha a 34. héten pl. megindulnak a fájások, akkor mindent megtesznek, hogy leállítsák. Tanfolyam volt a 3. trimeszterről, és ott mondták. A 37. héttől mondták érettnek a magzatot.
Persze rengeteg koraszülöttet hallottam példaként, a rekord kislány, Lilike is a szomszédnőm kollégájának a gyereke (a legkisebb életbentartott magzat itthon, tavaly nyáron született, ha jól rémlik 700g volt, már elmúlt egy éves), de nekem akkor is az a koncepció tetszik, amit a hely képvisel, ahova járunk.
A 37. héttől érett egy magzat. Legtöbben a 39. héten születnek meg, de ha valakit még a 41. hét elején is vizsgálni kell, akkor azt csinálják, nem kapkodnak. Természetes szülés, érett magzat, ez a jó.

MonikaHerman 2012.07.24. 08:55:24

@eperszuret: Szia
Napi 1-2 bogre teljesen eleg. :) Egyreszt nagyon jol salaktalanit, s kimegy beloled minden olyan,ami nem oda valo, illetve ami gatolja a sulyvesztest.
En nagyon, sot rettenetesen hizekony alkat vagyok, egeszen 20-21 eves koromig ehettem azt s akkor mit akartam.
Onnantol mar elojott a genetika..Anyai reszrol mindenki hatalmas, s mikor lattak hogy nezek ki szules utan, elkonyveltek engem is, miszerint viszem tovabb az anyai 'orokseget'..
Nem igy lett,amire rettento buszke vagyok. :)
Ezt azert emeltem ki, mert nem szabad a genetikara fogni.Neheziti a dolgot,de semmi nem lehetetlen. :)

sandrachnologic 2012.07.24. 09:05:40

@Scala:
Én 39+6-ra szültem, mondjuk indították, rosszak voltak már a ctg-k, nagy volt a fiam, én meg fájásgyenge voltam, úgyhogy császár lett a vége.

Nyilván az a legjobb, ha addig marad bent, amíg csak lehet, de ha valami miatt megindul a szülés és nem tudják visszatartani akkor azért jó, ha tudja az ember mire készüljön.

Én olyan helyen szültem ahol volt PIC, de nem csak a korababák voltak ott, hanem mindenkit odaraktak akinek a súlya 2500gr alatt volt, akár 25 hétre jött világra akár 38. :-)

Scala 2012.07.24. 10:03:24

@sandrachnologic: Értem! Még nem tartok itt, a CTG egyelőre egy rejtély. És igen, tisztában kell lenni sok mindennel, ez általában jól jön az életben. Mekkora volt a kisfiad végül?

Engem a túlzott tájékozottság amúgy nyomaszt (albumok a magzati fejlődésről, állandó aggódás a semmin, vagy akár ez a csíkos-zebra dolog a hason - eléggé rá is paráztam tegnap óta, duplán kenem stb.). A terhesség eleje óta állat és kicsinye dolgok érdekelnek, és nyugtat meg! :-)

Scala 2012.07.24. 10:04:46

@sandrachnologic: És úgy tudom a koraszülött orvosi meghatározása 25. hét előtt és/vagy 2500 g alatt.

sandrachnologic 2012.07.24. 10:06:52

@Scala:
4125 gr és 55 cm. Mondta is az orvosom, hogy nagyobbat kellett vágni a méretei miatt, kb 17 cm a heg, de nagyon szép, alig látszik, meg teljesen eltakarja a bugyi. :-)))

A CTG nagyon szuper, lehet közben pihenni, hallgatni a baba szívhangját, olvasni, relaxálni. :-)

Én is utáltam a sok aggódós paramamit, elég akkor, amikor már kint van a gyerek. :DDD

Scala 2012.07.24. 10:17:56

@sandrachnologic: Drága gyermek! Jól fejlett volt. :-)
A heg tényleg jó, hogy nem lett heges. Amúgy teljesen el lehet tüntetni, lézerrel vagy mi.
Bármilyen bőrdologra csak és kizárólag őt ajánlanám itthon, dr. Zsengellér Julianna:
www.elit-medicina.hu/

Scala 2012.07.24. 10:19:22

@Scala: nem heges, keloidos. És Fraxel a lézer neve.

xlngx 2012.07.24. 11:28:46

Na ez a hozzaszolas resz is tokeletesen megmutatja hogy az anyukak kepesek barmit baba-mama rovatta valtoztatni, egyebkent ez is resz a cikknek, hogy ha egy no szult onnantol kezdve nem lehet ertelmes tarsalgast folytatni, csak hogy mennyit ettunk, mennyit aludtunk, mennyi nottunk.
De legalabb egy fitness blogon megtudtam honnan szamit a koraszules, ki hany kiloval szulte a gyereket, miert jobb a csaszarmetszes...etc...

alheira 2012.07.24. 13:06:18

@Scala: értem én, csak jó lenne, ha nem terjedne a "jobb 7 hónapra szülni, mint 8-ra "marhaság! de mindegy is, más a téma.

Scala 2012.07.24. 13:33:32

@xlngx: Szerintem tévedsz, nem csak arról képesek beszélni, az általad említett beszűkültség létezik, de pont ugyanarról szól, hogy ki mennyire ad magára.
De idejönni alázni, és megmondani miről kell beszélni egy fitness blogon Kádár-korszakban remek tanfelügyelő lehettél volna.
Most csak egy átlag(m)agyar, aki nem lát messzebb az orránál. És ne csodálkozz, ha hasonlók vesznek körül (ötször büfiztünk stb.)

Scala 2012.07.24. 13:39:03

Egyébként a postban azt a részt kissé hitetlenkedve fogadtam, hogy a nagytestű anyák kinézik a játszótéren a vékony anyát.
Nekem ezek a mit gondolnak rólam dolgok furák. Olvastam olyat, hogy nem jött össze a kistestvér, és hosszan leírta, hogy őt kinézik a játszótérről, mert dolgozó anya kosztümben, az egyszem fia mellett. Az is elég szubjektívnek tűnt.
Persze gondolom környéke válogatja: ahol látni vékony anyukákat, ott gondolom lesz normális arc a játszótéren.
Ez a közösségi kirekesztés egyébként óvoda középső csoport, és annak aki csinálja grat hozzá.

xlngx 2012.07.24. 14:14:54

@Scala: Na most mar itt a politika is remek, radasul jossz ezzel a habzoszaju kismama vedekezessel, mikor a kommentjeid 70% -a teljesen offtopic, most megis az ilyen kommentek szerinted idevaloak?:

"Scala 2012.07.24. 10:03:24
@sandrachnologic: Értem! Még nem tartok itt, a CTG egyelőre egy rejtély. És igen, tisztában kell lenni sok mindennel, ez általában jól jön az életben. Mekkora volt a kisfiad végül?

Engem a túlzott tájékozottság amúgy nyomaszt (albumok a magzati fejlődésről, állandó aggódás a semmin, vagy akár ez a csíkos-zebra dolog a hason - eléggé rá is paráztam tegnap óta, duplán kenem stb.). A terhesség eleje óta állat és kicsinye dolgok érdekelnek, és nyugtat meg! :-)"

Irjal arrol hogy szules utan milyen gyakorlatokat csinaltal, mit ettel, az ide valo de ez nem, es engem peldaul marhara zavar. Azt megsem merem kerdezni hogy ugyan te honnan ismered a Kadar korszakot ha most szultel nem reg.......

alheira 2012.07.24. 16:55:58

@xlngx: szóval a gyakorlatok:)
Ha vki nagy súlyt szedett fel, akkor sincs veszve semmi.
85-öt mértem utoljára,a terhességem vége felé,33 hetesen. de még volt vissza két hét,akkor már nem mértem, de ebből tagadtam is le a szülőszobán(szégyelltem a 25 kg körüli hízást), egy héttel szülés után voltam 83.
Az első fél évben alig ment le vmi, csak a babámmal foglalkoztam, nem diétáztam(szoptatás) alig tornáztam(problémás koraszülöttel foglalkoztam), aztán elsírtam magam egy fotómat látva és aznap voltam 78 kg.
Ekkor két és fél hónapon át tornáztam,(bicikli, futás, spinnig) ésszerű diétát követtem(még mindig szoptattam)lefogytam 66 kg-ra kb.

Aztán rátaláltam a blogra.

És végül a programot követve,azt szigorúan tartva 58,4-el zártam.
170 cm magas vagyok, 32 éves múltam.
Sosem voltam 63-65-nél kevesebb, két gyereket szültem.
Ezt a súlyt gond nélkül tartom fél éve.
Heti kettő, ha tehetem három edzésem van.
Jobban érzem magam ,mint valaha.

Köszi Tomi:)

Hajrá anyukák!

Scala 2012.07.25. 08:41:35

@xlngx: Elolvastam amit írtál. A Kádár-korszak ismeretével kapcsolatos gondolataid prájszlesz. Nincs egyéb hozzáfűznivalóm.

Laurendilla · http://laurendilla.blog.hu/ 2012.07.25. 08:53:18

Egyetértek azzal, hogy ha nincs egy alap igényesség akkor lényegtelen bármit is erőltetni. Ez független a gyerektől akár pocakosan, akár csecsemővel, akár kisgyerekkel (1-2-3...)

És azzal is egyet kell értsek, hogy huszon évesen szülni más, és a hozott genetika is nagyban befolyásol. Ismeretségi körben látom.

Én 31 évesen szültem az első gyerkőcöt (mert huszon évesen nem akartam lekötni magam, és meg akartam teremteni a biztonságos hátteret neki(k) a párommal együtt) a másodikkal most vagyok pocakos 33 évesen. Az elsővel 27 kilót szedtem fel, aztán közel 30 kilót LE!! csíkjaim lettek, szerencsére nem extrém de kenhettem bármivel... :( egyébként tök mindegy!! Inkább legyen az embernek néhány csíkja mint rajta maradt felesleges 25 kilója. És ami a LEGFONTOSABB egy szerető támogató férj!! Mivel más segítségem (nagymamák, bébiszityó, stb.) nem volt egyedül álltam neki a hónapok alatt felszedett kilók ledolgozásának. Az Ő támogatása, szeretete, segítsége és bátorítása nélkül nem ment volna.

Akkor még nem írt Tamás blogot, de hasonló diétával, odafigyeléssel, MOZGÁSSAL, szép lassan lementek a kilók. Kb. 1 év alatt sikerült megszabadulnom a feleslegtől és vissza alakulni 170 cm magassághoz 59/60 kg-ra. Inkább az arányokra figyeltem mintsem a mérleg által mutatott számra.

Játszótéri kinézéssel kapcs. Felesleges ezzel foglalkozni, van másik játszótér, játszóház, van más "alapanyagú" közösség. Nem kell a büfis, pörköltszaftos pólós anyákkal (gyerekeikkel) együtt szívni a levegőt, mert ha valaki 2-3 éves gyerek mellett még mindig az önsajnálat keserves gödrében vergődik, és zabál, ahelyett hogy a gyerek után (gyerekkel) szaladgálna, odafigyelne egy kicsit a kajára csökkennének a kilók. Ehelyett a padon ülve 6 gombócos fagyi mögül szúrós szemmel gyűlölködve figyelni azt aki tesz érte és pusmogni előtte... talán meg is érdemli hogy a vékony anyuka a szeme előtt rohanjon, ugráljon, szaladjon a gyerekkel. Sőt vegye csak le a blézert és mutassa meg az izmos karját! :)
Na jó ez ge.iség, de tényleg - aki ezzel foglalkozik az vagy túlzottan frusztrált, és önértékelési gondjai vannak, vagy elvették az önbizalmát a terhesség alatti kilók.

Szóval akiben megvan csak a szikrája is, hogy a 38-40 hét alatt felhízott x kilót ledolgozza abban az az igény is megvan, hogy hajat mosson, tisztán öltözzön (gyereket is tiszta ruhába öltözteti) hogy továbbra is NŐ maradjon.

xlngx 2012.07.25. 16:13:44

@Scala: Neked voltak gondolotaid nem nekem, de bizonyara altalanos iskola elso osztalyban mar kozelrol kepes voltal megtapasztalni a dolgokat annyira hogy megmond hogy valaki hasonloan viselkedik, ugyanmar.... Csak sikerult szet offolod az egeszet...

fejetlen bárd 2012.07.26. 11:26:21

Jó ez a "bomba alak" meg a "munka" közötti párhuzam. Sekélyes, felszínes és demagóg. De ahogy érzed.

Néha belenézek a blogodba és sajnállak, hogy a te életed csak a tested faragásáról szól. Én napi 1 órát sportolok, de nem azért, hogy az irodai munkában ne satnyuljon el a testem, hanem mert élvezem, jó szórakozás és nem a kalóriák méréséről szól. Nem foglalkozom azzal, hogy salátát zabáljak, megeszek mindenféle zsírtól cuppogós kalória-atombombát.

A párom is ezt teszi és lehet nem nézünk ki úgy, mint a botsáskák vagy kigyúrt testépítők, de nem folyunk szét a kanapén és nem drámázunk azon, hogy a MÁSIK EMBER hogy néz ki.

Egy dolog az egészséges életmód, hogy mozogjunk, ne távirányítsunk mindent. meg egy másik az a felszínes szarrágás amit művelsz. Úgy beszélsz mindenkiről akinek nincs tökéletes vagy minimum közel tökéletes alakja, mintha az emberiség söpredéke, legalja mocska lenne.

nyuszifül123 2012.07.26. 13:44:06

Rendkívül arrogáns és lenéző a stílusod, nálam teljesen kiveri a biztosítékot. Pedig nem vagyok elhízott. Nyilvánvaló hogy alapból ilyen vagy, nem kell megmagyarázni, hogy ezzel akarod a nők szemét felnyitni és rávenni őket a fogyásra! Aki fogyni akar, az nekikezd akkor is, ha nem ostorozzák ilyen ocsmány stílusban, hogy úgy néz ki, mint egy rakás szar (idézet tőled). Ilyen unszimpatikus emberrel ebben a témában csak a Norbi-Réka-féle párosnál találkoztam eddig, tőlük is kiráz a hideg. Agyontornázhatják magukat éjt-nappallá téve, tőlük százszor jobb kinézetű hétköznapi emberek járkálnak mindenfelé az utcákon, mindenféle torna meg koplalás nélkül. Nagyon el vagytok szállva magatoktól ti fitness-mániákusok, képzeld megsúgom, van akinek más hobbija van, nem az, hogy egész nap szálkásítson meg a kalóriákat számolja, mégis boldogan él, mert nincs folytonos megfelelési kényszere kifelé és önmaga előtt!

AlBundy33 2012.07.26. 15:05:18

@nyuszifül123: attól független, hogy sok dologban igazad van Bencével kapcsolatban, az is egyértelműen látszik, hogy fogalmad sincs ki és miért csinálja ezt. Előtted láthatóan csak a Norbi-Réka kombó meg a Bence van mint példa, ez alapján alkotsz véleményt, pedig sokan ezt nem megfelelési kényszerből csinálják, meg hogy nőket fektessenek a kocka hasukkal, illetve a nagy karjukkal..

Anchan86 2012.07.26. 21:24:59

Kedves Bence!
Annyira látszik, hogy ezt a bejegyzést egy férfi írta, ráadásul egy olyan, akinek nincs gyereke,se családja. A gyerekvárás és a gyermeknevelés egy igazán sarkalatos pontja a kapcsolatoknak, és te még csak el se jutottál odáig egy kapcsolatban, hogy elfogadj egy nőt partneredként, aki áldott állapotban van.Persze így könnyű véleményt formálni a nőkről, de ha majd te kerülsz hasonló helyzetbe, a csajodnak rossz lesz visszaolvasni ezt a bejegyzést, ha csak nem egy RR karakterű nőt sikerül felcsinálnod, aki szigorúan csak a gyerek súlyát szedi fel, programozott császárral szül koraszülöttet(hogy ne szélesedjen ki), nem szoptat (hogy peckesek maradjanak a mellei), és minden nap edz, hogy jobban nézzen ki mint a terhessége előtt csak hogy "igényes" maradhasson a szemedben... íme az álomnő számodra... de vajon meg tudod majd teremteni az egzisztenciát eme nőideál számára, hogy mindez realizálódjon.??? nem hiszem....de ha mégis, őszintén sajnálom a gyermekeidet!Ha csak egy hétig maradnál egyedül, otthon egy néhány hónapos, magatehetetlen, sírós babával, akkor megértenéd az kezdő anyákat, ha csak egyszer szültél volna életedben(vagy láttad volna a szerelmedet vajúdni) rögtön kegyesebb lennél.
Ennek ellenére van igazság abban amit mondasz: egy nő igenis foglalkozzon magával, hogy vonzó maradjon és egészséges, de ezt szerintem egy személyre szabott tempóban kell teljesítenie és a feljebb említett Péntek Enikő sokkal hitelesebb, mint te!!!

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.07.27. 09:47:57

ez egy fitnesz blog, ami alapvetoen azzal a cellal uzemel, hogy nok szazai-ezrei meritsenek ihletet, erot, frusztraciot, barmit, ami elorebb viszi oket abban, hogy tegyenek valamit azert, hogy jol erezzek magukat a borukben. az, hogy ez hogyan van prezentalva, mar egy mas kerdes, ebben en most nem foglalnek allast. viszont. ez nem egy kismama blog. ez a bejegyzes nem arra volt kielezve, hogy minden nonek 8-9-10 honap alatt vissza kell nyernie az alomalakjat. az igenyesseg nem testsulyban meretik, es a bejegyzesben sem ez a fo mondanivalo. viszont fitnesz blog leven menthetetlen, hogy egy ido utan erre terelodik a szo.

ez a bejegyzes csupan ravilagitott par tenyre egy teljesen mas szemszogbol, egy olyan szemszogbol, amit a nok soha nem fognak megtapasztalni, meg talan a parjukon keresztul sem (erzelmi elfogultsag okan). nem allitom, hogy mindenben igaza lenne, de ez is egy nezopont, es mint olyat, illik tiszteletben tartani, ha egyet nem is ert vele az ember.

igy nem is ertem ezt az egesz hajcihot a kismama/anyukatabor oldalarol, hogy "te budos paraszt, csak egyszer szulnel gyereket" ez korulbelul ugyanolyan, mintha bence szepen elkezdene PRIVAT, vagyis nem cegek altal uzemeltetett, hanem szemelyes, szubjektiv szemszogbol vezetett kismamablogokban habzo szajjal kommentelni a "hogyan jott a vilagra dorika/jancsika" jellegu tortenetekre.

elolvastam meg egyszer a bejegyzest, es meg mindig azon a velemenyen vagyok, hogy a "mennyit alszik a gyerek/hanyszor eszik/ket allasom van ket gyerek mellett" jellegu kommentek totalisan irrelevansak a bejegyzessel kapcsolatban. azt sem irta sehol, hogy ez az egesz konnyu lenne. ha konnyu lenne, nem lennenek ilyen velemenyek, mint amit bence kepvisel, es mellesleg nem lennenek felhaborodott anyukak sem, hogy bence mekkora egy taplo.

meg egyszer hangsulyoznam, nem azt irtam, hogy bencenek igaza van, illetve, hogy a kismamaknak nem. mindossze annyira probaltam ravilagitani, hogy ahany ember, annyi velemeny, es nem hiszem, hogy van egy allgemeine altalanos iteloszek, ami majd eldonti, ki kepviseli a jot meg ki a rosszat.

food for thought.

titokmacsek 2012.07.27. 11:33:30

én alapból hiú vagyok, soha nem tudnék lelakott lenni, ez vonatkozik otthonra és a kinti világra is.A szülés után iszonyat elkeserítő volt, hogy este 11-kor jutottam el odáig, hogy befeküdjek a kádba, de saját magam miatt éjfélkor még nekifogtam befesteni a hajam, ha ráfért. Nem volt hosszú körmöm, nem jártam szoláriumba, de soha egy percig sem kellett a férjemnek ferde szemmel végigsasolnia, ki ez a spiné, ahelyett a nő helyett, akit megismert X évvel korábban.Az ápoltság egyébként nem testsúlyfüggő, soha olyan vacakul nem néztem ki testalkatra, mint amikor a szoptatás alatt lefogytam. viszont az, hogy lyukas melegítő, kinyúlt póló helyett egy normális ruhát vegyen fel az ember és szánjon magára egy kis időt, alapvetően saját magával szembeni elvárás kellene hogy legyen mindenkinek. Nem kell úgy kinézni, mint a celebanyukák, de nem szabad elfelejtenünk nőnek lenni.

PrettyWitch 2012.07.29. 23:20:22

Így a terhesség közepén elég kiborító volt olvasni Bence sorait - elkeserítő ez a felszínesség, az a fajta igénytelenség, amikor valaki sztereotípiákból építkezve vagdalkozik összevissza, saját tapasztalatok hiányában, illetve mások tapasztalatainak szintetizálása nélkül.

Az anyukák írásai viszont előremutatóak és megnyugtatóak voltak, hihetővé tették azt, amire Bence felvezetése alkalmatlan volt, hogy valóban - nem könnyen - meg lehet maradni nőnek kisbabával együtt is. Nagyon kíváncsian várom a részletes élménybeszámolókat, tapasztalatokat!

Mivel ebben a témában Bencének a semminél is kevesebb tapasztalata van, továbbá mivel az apukák hozzáállása, helyzete, illetve a babák igényei sem egyformák minden esetben, el kellene gondolkozni azon, hogy ebben a témában a szó teljes egészében - vagy megfelelő kulturáltságú felvezetés után - a tapasztalt anyukáké legyen. Különben az egész csak egy hiteltelen fröcsögés.

Meg lehetne fontolni továbbá azt is, hogy ne csak azt mutassa be a program, hogy egy terhesség előtt is csinos, 20-as évei elején járó nőből hogyan lett a szülés után újra csinos nő, hanem hogy egy átlagos testalkatú, 30+ nő mit tegyen a szülés után, hogy csinosabb legyen, mint valaha. Azt hiszem, ez egy picit nagyobb kihívás :)

(Mintha olvastam volna, de most nem találom: ugye ehhez lesz orvosi felügyelet? Mert a diéta és a mozgás szülés után pár hónappal nem olyan veszélytelen, mint egy nem szoptató, szülésen soha vagy évekkel korábban átesett nő esetében.)

titokmacsek 2012.07.29. 23:33:13

@PrettyWitch: elvileg a szoptatás során a tejjel egy csomó tejzsír is kiürül a szervezetből, úgyhogy normál étrend mellett fogy az ember lánya. Plusz eleinte nem nagyon lesz időd enni, de utána úgyis kialakul a napirended neked is, nemcsak a babának:) és egy csomó stressz, rohangálás, nyugi, ha szerencséd van, észre sem veszed, leolvadhatnak a kilók:) bár a gömbölyű, az gyönyörű, mondja a költő:)
és 30 felett szültem, szülés után lefogytam, de szerencsére valamennyi később visszaszedtem :)

n.dani (törölt) 2012.07.31. 19:48:06

@Anchan86: Úgy, ahogy írod. Mindenki a saját tempójában, DE CSINÁLJA! Alapvetően azokkal a friss "szülőkkel" van gond akik az évek múlásával is basznak az egészre.
A tágabb ismerősi-körömben van pl. egy anyuka aki a szülés előtt egy tip-top nő volt, miután megszülettek az ikrei 1-1,5 év után - mikor összefutottunk- kb. 2 percig bámultam, mire megismertem, hogy kicsoda...(nem, nem voltam bebaszva, se semmilyen szer hatása alatt...)

Ja, és akkor még szó sem esett arról, hogy egy cseperedő babára,gyerekre milyen érzelmi,lelki hatással van egy mindenbe beleszaró, kiábrándult, frusztrált, fásult anyuka, "szülő"...

gma 2012.08.14. 11:38:24

@Eme's coffer: ne vállalj gyereket, nem való neked. Egyelőre legalábbis.

Brekiii 2013.02.27. 10:32:20

végigolvastam az összes kommentet és arra a véleményre jutottam, hogy nagyon sokan, álszent, kényelmesebb módon az anyaság mögé bújnak és a legkiábrándítóbb,hogy épp azok a nők teszik azt,akiknek általában az idejükből kitelne, hogy tegyen magukért vmit! a kedvencem,mikor órákat töltenek azzal,hogy blogokon keresgéljenek,vagy a fb-on sajnáltassák magukat,miközben azt panaszolják,hogy semmire nincs idejük, de az meg sem fordul a pici fejükben, hogy azt a pár órát,amit haszontalanul töltenek,mondjuk tölthetnék hajmosással,vagy mozgással.persze könnyebb azzal nyugtatni magukat,hogy gyerek van és semmi idejük nincs rá. a vicces benne az,hogy maguknak hazudnak. nem is csodálom, hogy az a férfi,aki ilyen asszonykát tart otthon,előbb-utóbb félrekacsintgat... nekem sem lenne kedvem évekig nézni a löttyett testű igénytelen zsíros hajú nőket. a másik,amit furcsálok,hogy a ti férjeiteknek csak a gyerek megcsinálásakor volt szerepe?? és persze ez is jó kifogás,hogy nem minden férfi olyan tipus,na persze,szerintem meg nem csak az én gyerekem és kötelessége kivenni részét a gyereknevelésből,nekünk ez természetes...

Brekiii 2013.02.27. 10:40:02

nem szültem még,de soha nem is tudnék ennyire átlátszó kifogásokban menedéket keresni...az igaz, hogy aki előtte is figyelt magára, az utána sem fogja elhanyagolni magát. Nem is értem,hogy teheti ezt vki magával és főleg a párjával...azt azért ne felejtsétek,hogy nem így tetszettetek meg nekik és nem így szerettek belétek, tehát elég nagy becsapásnak tartom, ha nem törekedtek arra,hogy nagyrészt ugyanazok legyetek. mondhatjátok h a pi*ba azzal a pasival,akinek csak a külső számít,de a legszebb, hogy a belső változás vetítődik ki kívülre................

Heni23 2014.07.25. 09:51:22

Annyira látszik, hogy ezt egy olyan személy írta akinek fogalma sincs milyen gyereket szülni,nevelni! Mert ha lenne , nem ilyen megfogalmazással tenné! Nem azért mert nem fér ránk nőkre néha a hátsóba billentés félreértés ne essék !
1 éves a kisfiam, -17kg nál tartok és még van legalább 6 kg rajtam. Reggel 5kor kelek futni hogy még ébredése előtt letudjam. Sokat mozgok, az evésre is nagyon odafigyelek . De...
Hiába vagyok fiatal, a hasam mindig is lapos volt, most egy hatalmas tenyérnyi bőr lóg a közepén, na azt hogy tüntessem el 6-7 hónap alatt ?! Idő kell neki ugyebár!
Nem tudom milyen alapon várod el ,vagy bárki azt hogy ,egy 8 hónapja szült nő "tökéletesen" nézzen ki.
Kíváncsi lennék de nagyon , neked mennyire változna meg az életed egy szülést követően! Lenne e erőd felkelni reggel, egész nap ugrálni miközben a baba sír/ordít, pihenésről szó nincs! Nem bűnözni amikor már szellemileg nem bírod a hisztiket.
Ha, ezeket mind át-meg élted mint NŐ! Akkor emelem a kalapom és én kérek elnézést!

mosomacilany 2014.09.22. 10:52:55

@Brekiii: Hidd el, hogy nagyon sok nő bebiztosítva érzi magát már azzal, hogy van gyerek, nem kell már megeröltetni magunkat - aztán jön a meglepetés, hogy hoppá, apuci félrekacsingat, mert nem kapja azt otthon amit régen. Elég sok barátnőm hagyta el magát (konkrétan bufifoltos ruhában jött el hozzánk az egyik egy vacsorára), mert már azt hitték

A pasik (és nem a feminizmus beszél belőlem, mert ki nem állhatom) elég egyszerű igényekkel rendelkező lények. Nem kell mögé magyarázni semmit, ha az alapfunkcióik ki vannak elégítve (kaja, szex, simulj oda hozzá, hagyd egy kicsit aklimatizálódni, ha hazajön, adj magadra, hogy jól essen neki rádnézni)

Én is mindent elkövettem szülés után, hogy újra visszarázódjak a régi formámba - és nem a férjemért, hanem magamért. Mert vissza akartam állítani a helyes önképemet magamról. Mert tudtam, hogy a férjem, bár nem mondja de ezt várja el. Kemény egy évembe tellett, hogy visszafogyjak az eredeti súlyomra, de megérte, mert ha nem is minden nap, de minden héten megkapom a férjemtől, hogy milyen szexi vagyok (és nem azért mert mert nem ereszkedett meg a mellem és nincsenek csíkjaim (mert vannak bőcven), hanem mert tettem róla, hogy én magam újra annak érezzem magam.

Szóval ne bújjon már senki amögé, hogy gyerek meg, meg sír, meg nincs idő melette semmire, meg minden, mert igazából az ember ezzel saját magának tartozik... mármint ha fontos sajátmaga...

ja, hogy könnyebb az önsajnálat - akkor viszont később ne lepődjünk meg dolgokon...
Add a Facebook-hoz