LifeT!Lt

LifeTILT

Az emberek gyengék, mert egy idő után beleszarnak az életbe. Már megvan a csaj már megvan a csávó, és akkor már lehet úgy kinézni mint egy rakás szar. Csajoknál ez duplán sőt triplán igaz. Úgy érzik elhanyagolhatják magukat. Hát tévedés kedveseim, ezek ágyazzák meg a fasza kis megcsalásokat meg szakításokat nem mellesleg a szexuális élet csökkenését. Be lehet tolni azt a tiramisut, de utána nem kell sírni 36 évesen kutyák között hogy hol rontottam el... bence@lifetilt.hu

Photobucket

Facebook

storekaki.jpg

Utolsó komment

  • Balogh Zsolt: Kedves Bence! A cikked nagyon érdekes, összeszedett, azonban nem értek egyet. Kissé úgy tűnik, ho... (2018.06.15. 19:41) Wasabi A sushi tévedés
  • Christopher Haga: Sokan itt azt vélik hogy most Zyzz agyon ajnározásától van szó, pedig csak egy "riporter" tisztelg... (2016.12.23. 02:13) A Shreddedshian legenda
  • Letícia Mezriczky: Jó kis írás, de nem szavazok az LMP-re (2016.02.11. 11:30) Testalkat edzéstervek nőknek
  • phaszfej: @futbol: Nagyon jó ötlet! (2016.02.05. 06:00) Energiavámpírok
  • SadieThe Wise: www.scribd.com/doc/132235180/Kimelo-Edzes-Nagy-Tulsulyra#scribd Valaki árulja az egyik programot :) (2015.09.02. 16:58) Edzéstervek nőknek l.

Az IR és a nők

Névtelen.jpg

A következő történet egy nőről szól, akivel személyesen foglalkozom. A programosaimnál már egy ideje, de az új LifeT!lten különösen nagy hangsúlyt fektetek a női betegségek kiszűrésére és azok megelőzésére. Így aki hozzám jelentkezik, annak részt kell vennie egy teljes orvosi, és speciálisan nőkre szabott orvosi kivizsgálásokon. A fogyást rengeteg olyan tényező akadályozhatja amiről legtöbbször nem is tehetünk. Ilyen a TSH probléma, ismertebb nevén a pajzsmirigy abnormális működése, és ilyen az IR állapot is, amit ebben a bejegyzéseben részletesebben vizsgálunk, egy valódi nő történetén keresztül bemutatva azt. A bejegyzés célja a figyelemfelhívás, mert ez a betegség felelős a legtöbb vetélésért, és a leggyakoribb okozója, a nők meddővé válásában.   

A LifeTilt, az IR és én

Két gyermekes anya vagyok. Sosem voltam egy vékony leány, de a gyerekek születése után egyre többet küzdöttem a túlsúllyal, a keserves fogyásokkal, a visszahízásokkal. Kitartó ember vagyok, sok mindent kipróbáltam a cél érdekében, egészségesebben étkeztem mint bárki körülöttem és többet is mozogtam – eredménye alig volt, vagy ha belefáradtam a lassú fogyással de annál több sanyargatással töltött időbe, s feladtam a küzdelmet, szinte napokon belül híztam vissza a keservesen leadott kilókat.

Gondolom mindenki számára ismerős érzés. Elkeserítő tud lenni a dolog, s én úgy voltam vele, ha lusta dög lennék, és nem sportolnék, nem diétáznék, akkor megérdemelném, hogy úgy nézzek ki, mint egy dagadt disznó, de így nem.

Éreztem, hogy vagy rosszul csinálok valamit, vagy nincs valami rendben velem, s utolsó próbaként barátnőm javaslatára kerestem meg Tomit, aki egy másik barátnőjét már sikeresen lefogyasztotta.  Tomival való konzultáción a történetem elmesélése után kb. a második mondata az volt, hogy itt valóban lehet valami probléma, és meg kéne nézni az inzulin rezisztenciát és a pajzsmirigy értékeket. Kiválasztottunk egy 10 hetes programot, aminek a megkezdésére egy hónapot kellett várnom, mert Tomi naptára tele volt, viszont amit mondott szöget ütött a fejembe, s gondoltam gyorsan el is intézem az inzulin szint mérést és a hormonok vizsgálatát, de az erre szakosodott intézményben még ennél is többet kellett várni, hogy sorra kerüljek – közben a programom Tomival elkezdődött.

A programom teljes orvosi kivizsgálással kezdődött, kaptam diétát, megvoltak a kezdő felmérések, elkezdtük a közös edzéseket.  Megnyugtató volt, hogy tetőtől talpig megnéznek minket, s mivel itt is volt IR szűrés, hát éltem is vele. Az eredménye viszont nem érkezett meg addig az időpontig, amikor mehettem volna a másik intézménybe, így inkább elmentem oda is, hiszen ők erre a témára szakosodtak, ártani nem árthat, ha két véreredményem is van az inzulin és cukor értékekről, illetve itt már volt időpontom endokrinológushoz is.

Megkaptam az eredményt, majd egy órát beszélgettem a doktornővel – és igen, amitől tartottam, amit Tomi gondolt, beigazolódott. IR-em van. Annyi minden világosodott meg előttem, annyi tünetről derült ki, hogy megvan az oka, hogy magam is elcsodálkoztam. Az IR-nek köszönhetem a gyakori fejfájásom, a szédüléseket, emésztési panaszokat, a nem fogyásomat, a gyors visszahízást, türelmetlenséget, pöttyöket az államon, ájulásos rosszulléteket, hirtelen gyomormaró éhségi rohamot, vetélést, teherbe nem esést, hajhullást… tovább is van, mondjam még?

A doktornő nagyon elcsodálkozott, mikor megtudta, hogy minderre egy olyan ember hívta fel a figyelmemet – Tomi – aki nem orvos. Nem nagyon szokott előfordulni, hogy edzők, vagy akár fogyással foglalkozó életmód tanácsadók hívnák fel a figyelmet erre a betegségre, de még sokszor az orvosok sem szokták.

Merre tovább? Milyen ezzel együtt élni? Még csak tanulom a dolgokat én is, és nem könnyű elfogadni, hogy van egy egész életre megszerezett betegségem. Ugyanakkor, mikor a barátnőm megkérdezte, hogy megérte-e Tominak kifizetnem a programért nem kevés összeget, akkor erre csak azt tudtam mondani, hogy mindenképpen. Megérte, nem csak azért a 7 kiló mínuszért ahol most a Lifetilt segítségével tartok, nemcsak a rendszeres sportért, az odafigyelésért, a tanácsokért, hanem legfőképpen azért, hogy kimondta azt a két szót, hogy inzulin rezisztencia.  Ezáltal felvehetem a harcot vele, nem leszek cukorbeteg, megkímélem magam egy sor kellemetlen tünettől és szövődménytől, s tudatában annak, hogy ez öröklődik, megkímélhetem a gyerekeimet egy hosszú és küzdelmes harctól ezzel a betegséggel szemben – hiszen idejekorán elkezdett helyes életmóddal és étkezéssel mindez elkerülhető. Ez pillanatnyilag minden pénznél többet jelent számomra!

Inzulin Rezisztencia (IR) 

Az IR  a cukorbetegséget megelőző állapot, amely genetikailag örökölhető, így nem csak akkor áll fent a veszélye ha évekig csak lángost toltok a lellei strandon. Az IR egy szénhidrát anyagcsere betegség. Az IR-nél a zsír-és izomsejtek érzéketlenek az inzulinra, de hogy megfelelő legyen a vércukorérték, a hasnyálmirigy több inzulint kezd termelni, vagyis inzulin túltermelésünk lesz, egészen addig, míg a hasnyálmirigy ki nem fárad, s végül nem termel több inzulint, és ez az a pont amikor kialakul a cukor betegség. A kérdés csak annyi hogy a hasnyálmirigy mikor fárad ki, meddig bírja ezt az erőltetett menetet.

A baj csak az hogy a cukorbetegség nem egy helyi probléma hanem szinte az egész testre hatással van és befolyásolja más szerveink működését is. Nőgyógyászati vonatkozásban ilyen például a petefészek, ami a betegség következtében meghibásodik, ez pedig többek között vérzészavarral, valamint teherbeesési nehezítettségekkel jár. Ez utóbbi megnyilvánulhat meddőségben, illetve sorozatos vetélésben is, vagy a sokakat érintő PCO-ban is (ciszták megjelenése a petefészekben). De persze nem csak nőgyógyászati panaszokat okozhat az IR, előbb-utóbb magas vérnyomás, szív- és érrendszeri panaszok, nő a daganatok kialakulásának veszélye, látásproblémák stb. Mivel a tünetekhez a kialakulás hosszú éveiben hozzá lehet szokni, illetve az emberek a különböző tüneteket nem kapcsolják össze egy konkrét betegséggel, így figyelmen kívül hagyja azt, vagy ha el is megy egy kivizsgálásra, és megcsináltatja a labor vizsgálatokat (teljes vérkép) akkor sem fog kiderülni a probléma mert az IR még nem cukor betegség ezért nem kimutatható. Ezért kell kérni külön IR vizsgálatot ennek a betegségnek a kiderítésére. Egy magánklinikán is megvan a vizsgálat 3-4 ezer forintból.  

315459_509252402424678_841526637_n.jpg

Egy nagyon alattomos betegségről beszélünk, amely nem visszafordítható, de kezelhető és szinten tartható. A megfelelően összeállított diéta (meghatározott szénhidrát mennyiséget tartalmazó, 2-3 óránkénti étkezéssel összekapcsolt, fehér lisztet és cukrot totálisan kizáró), és heti legalább 4 x 30 perc kardio mozgás. Ezeknek a betartása nélkül semmilyen gyógyszer (metmorfin) nem fog érni lófaszt sem ezt nem árt mindenkiben tudatosítani, mert a diéta és a mozgás 60%-ban meghatározza a kezelés sikerességét.

IR szűrés, TSH (pajzsmirigy) vizsgálat, mammográfia, és hasi ultrahang. Akik hozzám jelentkeznek azoknak kötelezően részt kell venniük ezeken a vizsgálatokon, és nem csak megelőzés céljából, hanem mert ha ezek a leletek negatívak, akkor ott a nem fogyást sem lehet már nagyon megmagyarázni. 

Answer Questions


A bejegyzés trackback címe:

https://lifetilt.blog.hu/api/trackback/id/tr444939206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Add a Facebook-hoz
süti beállítások módosítása